fredag den 3. august 2012

Genbrug af kataloger

På vores campingtur til Rinkenæs var  jeg et smut forbi Karen Marie Klip i Gråsten. Det er en butik jeg altid er rigtig glad for at besøge. Jeg bliver godt inspireret, og jeg får altid købt en dejlig portion nyt karton og skabeloner. Denne gang faldt jeg over denne søde model.


Jeg købte skabelonen, et prægeværktøj og dobbeltklæbene tape, og så var det bare med at komme i gang. Men hvad har det så med genbrug at gøre.

Jo, de små gaveæsker foroven er lavet ud af forsiden af forskellige kataloger. Her er det et sommerkatalog over Nordjylland, men alle halvhårde forsider kan bruges.


Jeg hjælper nogle gange til i en turistforening, og når jeg tænker på hvor mange forskellige kataloger og brochurer vi giver væk om ugen, må der helt sikkert være mange kataloger, der ligger og med tiden bare bliver smidt ud. Jeg kan også se størrelsen på den bunke, som vi nok ikke kommer af med inden sæsonen er forbi. Dem har jeg da helt sikkert en plan om at kapre, for så at bruge forsiderne til disse søde små gaveæsker.

Den sidste detalje, som jeg skal til at eksperimentere med er lukningen. Den nemme løsning, som også er genbrugelig, er dobbeltklæbende velcrobånd. Men nu må vi lige se hvad det bliver til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar