søndag den 4. november 2012

Stemningsbilleder fra haven

 
Hvis jeg skal mene noget positivt om denne mørke tid, som vi går i møde, må det helt klart være muligheden for at tænde lys i haven. På trappen ved bagdøren står disse tre lygter, som vi fik lavet i vinterferien. Til de to sorte er der brugt servietter. Den orange er silkepapir. Alle lygterne har fået limlak, som skulle kunne holde til lidt vand. Planen med den orange lygte var, at der også skulle øjne og mund på, så det blev lidt græskar-lookalike, men det nåede vi ikke.
 
 
 
Vi har også haft gang i at skære græskar. Pigerne (6 og 9år) skraber kød+kerner ud og tegner ansigtet op med en sprittusch. Jeg skærer toppen af og skærer øjne og mund. Jeg laver også en markering i toppen og lige nedenunder, så jeg ikke skal stå og lede efter at toppen falder i hak, efter at vi har tændt lys. Jeg skal bare få de to prikker til at være samme sted. 


 
 
Ud over ved bagdøren er der også hængt lygter i vores troldhassel i forhaven. Jeg har viklet lidt ståltråd omkring og sørget for at hanken er så stor, at den kan komme ind over grenene. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar