onsdag den 1. maj 2013

Hæklet tørklæde i forårsfarver

 
Så har jeg igen fået hæklet et nyt tørklæde. Jeg har denne gang valgt nogle glade forårsfarver. Jeg ønskede at få nogle friske farver med i tørklædet, og samtidig også at lave et tørklæde, der kunne bruges til mange forskellige trøjer.
 


Jeg har valgt at veksle lidt i mellem blomster der kun har en farve og enkelte blomster, der er to-farvet. Det giver et lidt andet farvespil.
 


Blomsterne er hæklet i bomuldsgarn og med hæklenål nr. 3. Den ene tråd er hæftet og den anden er brugt til at hækle blomsterne sammen med.
Hurtig diy: magisk ring, 18 stagmasker i ringen, samles med en kædemask. 5 luftmasker, spring 2 stangmasker over, dvs. fastmask i 3. stangmask. Lav 6 buer. Slut med kædemask. 3 omgang: fastmask, ½ stangmask, 2 stangmasker, 1 dobbeltstangmask, 2 stangmasker, ½ stangmask, fastmask. 



2 kommentarer:

  1. Det er flot og farverig - lige mig.

    SvarSlet
  2. Tak, det bringer i hvert tilfælde lidt mere fest og farver på påklædningen. Det trænger jeg lidt til efter at selv foråret lader vente på sig.

    SvarSlet